Varbergsresan del 2: Liseberg

På söndagen åkte syster och svåger hem och för oss blev det en tur till Göteborg och Liseberg.
Innan vi började roa oss så käkade vi lite mat på en Kinarestaurang med mycket god mat.
 
Ungdomarna köpte åkband och satsade på att åka så mycket som möjligt. Vi "gamlingar" roade oss med att fika och titta på folk. Vi tittade också på Carl-Einar Häckner på Stora Scenen.
 
 
De lyckades också få upp mig i det nya Lisebergshjulet. Jag som är så höjdrädd! Precis när vi klivit på vagnen så säger Alec att han också lider av höjdskräck. Så där sitter han och jag och håller oss i sätena så att knogarna vitnar och stirrar ner i golvet. Inte blev det bättre av att sonen satt och kommenterade konstruktionen av hjulet.
"Kolla dom har popnitat golvet!" ;-) 
"Den där skruven ser ..."
"Nu får du vara tyst, väser till slut en sammanbiten mamma, medans hans syster fnittrar lite hysteriskt.
"Men jag skulle ju bara säga att det verkar vara gediget gjort, säger han sen och flinar"
Mor är inte lungnad...
Självklart så måste ju hjulet stanna ett par gånger för att ta upp folk. Det är det värsta tycker jag. Sen rullar det på mjukt och smidigt några varv och till och med jag vågar lyfta blicken och titta på utsikten.
På vägen ner stannar hjulet igen för av och påstigning. Vi blir sittande där ovanligt länge och plötsligt börjar hjulet gå baklänges!! Tur att maken hade kavaj på sig så hårt som jag höll honom i armen! Sen rullar det på igen och vi blir sittande...HÖGST UPP!!! Det blåser och svajar och känns bara läskigt. Jag tröstar mig med att vi sitter i en sluten vagn och dörren går bara att öppna utifrån (utom nödöppning). Till slut kommer vi ner och både Alec och jag känner oss nöjda med att ha klarat av det.
 
Sen ska Gurra åka Höjdskräcken och det får han göra själv.
 
Det spelades också en hel del på choklad och godishjulen.
En nöjd ung man!
 
 
Fortsättning följer...
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare