Varbergsresan del 3: Volvomuseét

Idag har jag gjort...ingenting. Slappardag de lux!
Det får bli ett inlägg från Varbergsresan istället.
 
Alltså, på måndagen var vi en runda till GeKås i Ullared och fikade och fyndade. Vi vinkade också av Alec som var tvungen att åka hem. Han hade bara 2 dagar "semester".
Vädret var fortfarande ganska uschligt och inbjöd inte till nåt sol och bad utan vi gjorde ytterliggare en utflykt med bil. Den här gången åkte vi till Göteborg. Volvomuseet i Arendal var vårt första mål. Dels för att vi har två Volvonördar i familjen och dels för att vi inte varit där sen barnen var små. Dessutom är maken en gammal Volvoarbetare från fabriken i Kalmar.
 
Nu får bilderna tala
 
Full fart!
 
En buss
 
Miljöerna är ganska häftiga
 
Min morfar jobbade en gång i tiden på Caltex
 
En sån har vi. En oceangrön 72:a
 
En sån har vi haft. En vinröd 74:a
 
En sån oxå. 88:a. Förövrigt sonens "favvobil" . Han har två!
 
Min favoritbil. Vi hade en gång en 98:a Classic.
 
Nån snöade in på motorer...
 
Åh, har han inte tittat klart snart!
 
Så, nu sitter alla säkert.
 
                                                                               Bilder: ©Ylva
Belöningen för tålamodet blev ...ja, just det...räckmackor på Junggrens Café
 
Fortsättning följer...
 
 

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Hallå! har ni varit så nära! Nästa gång får du höra av dig så bjuder jag på lunch.
Kram Ulrika (plugg)

Svar: Ska tänka på det Ulrika. Det hade varit trevligt. Kram
Ylva

2012-07-29 @ 22:39:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare