Snabb lindring mot allergi

I morse satt vi och pratade om rinnade näsor på förskolan. Nästan alla barn är snuviga eller om det är allergi, men alla näsor rinner i alla fall.
Jag sitter på golvet tillsammans med Kalle ,1,5 år, som har en hemskt snorig näsa.
- Vad har du i näsan då, Kalle, säger jag.
Kalle tittar på mig sedan så pekar han först på sin näsa och sedan på min näsa.
Ja, där är din näsa och här är min näsa och min näsa den bara kliar idag, säger jag.
Kalle tittar på mig igen och sen går han fram och kliar mig på näsan.
Nu hjälpte väl inte det så mycket mot allergin, men jag sa ju att det kliade och tanken var god. 


                                                                          Bilder: ©Ylva


bye2

/Ylva


Kommentarer
Postat av: Carina - inspirera

Underbara kloka barn!

Hoppas att det snart är över med den värsta pollenvågen...

Kramen.

2012-05-09 @ 07:05:38
URL: http://inspirera.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare