Är det höst nu eller att må sisådär.

Idag drog jag på mig överdragsbyxor och fleecetröja under jackan när vi gick till skogen med barnen. Är det höst då eller har jag bara blivit gammal och frusen? Tja, det är väl både och för det var kallt idag. Skogsutflykten blev mysig och rolig även om vi var lite kylslagna men efter promenaden hem var vi uppvärmda.
 
Känner mig lite låg just nu. Beror nog på stress. Jobbar (nästan) heltid den här månaden och det innebär att jag har valt bort mina lediga fredagar. Allt skolarbete måste ske på kvällarna efter jobbet för att jag inte ska behöva sitta hela helgerna. Så finns det ju lite annat man måste hinna med kvällstid också. Det upplägget sliter lite och jag är makalöst trött. Huvudvärken smyger på och i går kväll var värken i armarna och nacken som jag led av innan semestern tillbaka. Måste nog bromsa lite nu och prioritera. Som väl är så vet jag ju att jag återgår till 80% och ledig fredag i oktober och bara det gör att det känns bättre. Ingen värk i armarna i kväll.
Jag har själv valt att jobba fredagar nu för att jag ska kunna vara ledig i november när vi har hemtenta och ska till universitetet igen. Allt för att spara semesterdagar och pengar.
 
Nu har jag lagt in ett basinlägg, funderat på mina kommentarer och läst barnlitteraturanalyser. Tror att jag ska ta min trötta kropp och mitt trötta huvud med mig till sängen nu. Dax att säga godnatt!
 
                                                                              Bilder: ©Ylva
Håll tillgodo med lite septemberbilder.
 
bye2

/Ylva
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare