Skördefesten i bilder

Mitt i Bjärby mitt i natten
Tomtar på loftet
 
Eriksöre Bygata
 
Gamla bilar utanför Gårdby café
 
Löktavlan i Ventlinge
 
 
                                                                                    Bilder: ©Ylva
 
Vi har haft en trevlig och intensiv helg här på Öland med Skördefest. Den kan firas nästan hur som helst men det mesta går ut på att transportera sig mellan olika aktiviteter från norr till söder eller tvärtom.
 
Vi åkte en runda på östra Öland tillsammans med ett par vänner i fredags kväll. Såg många loppisar och mycket grönsaker. Helt otippat hamnade vi på en liten utställning med emaljsaker. Ett inlägg om det kommer senare. Vårt mål var Kårehamn där vi tänkte käka lite. Räkmackor och Fish `n chips blev menyn. Sen åkte vi vidare och hamnade i Köpingsvik. Träffade gamla kompisar och fikade. De hade semlor på fiket som grabbarna inte kunde motstå.
 
Lördagen blev en tur med hela familjen. Vi tog med mamma och pappa samt alla våra barn på en tur. Ja, barnen körde ju själva förstås men mamma och pappa åkte med oss. Färden gick först till Eriksöre Bygata. Där vi gjorde en del inköp. Vidare norrut och lite inhopp här och där och fika i Gärdslösa. Sen vidare till Borgholm där Malin anslöt. Pappa bjöd på middag på Pappa Blå. Mätta och nöjda så styrde vi kosan hemåt.
 
Idag tog maken och jag vår gamla Asta och åkte söderut. Det blev ett besök på Ventlinge Gård och en titt på den berömda löktavlan. Blåste bort i Gröhögen innan vi blåste hem för att äta middag på Kaj 4.
 
Detta var vår helg här på Öland. Intensiv som sagt. Jag har också träffat en del vänner som jag inte sett på länge och det är ju alltid roligt.
 
Åh, ja just det! En ny frilla blev det i fredags också.
 
 
 
bye2 /Ylva
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare