April, april

Ja, idag är det faktiskt första april. Jag har inte låtit mig luras av några aprilskämt (ännu).
Maken provade att koka äggen i över en timme idag. Tur att han brukar slå på mycket vatten och inte gick ut. Själv hade jag ätit frukost för länge sedan när han behagade stiga upp ur snarkofagen. Jag satt med näsan djupt ner i kurslitteraturen så det som hände i köket gick mig förbi.  Vad han skulle ha äggen till förblir dock en gåta för han hade avslutat frukosten när han kom på att han satt på ägg. Inte till frukost i alla fall.
 
Jag har varit ute och gått en runda nu på eftermiddagen. Trots att det blåste isvindar runt öronen och snön låg vit så känns det att våren lurar någonstans där ute. I solen är det faktiskt riktigt skönt.
 
 
Nu ska jag återgå till läxläsandet en stund och sen blir det kväller.
Ska fira sista påskdagen med porterstek och ett glas rött. I morgon är det verklighet igen.
 
Ha det gott!
Ylva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare