Hej mormor!

I morse när vi satt och åt frukost så ringde telefonen. När jag svarade så möttes mitt öra av ett gurglande. - Hej Maiken, är det du på tråden, svarade jag. Mer gurgel och lite andra ljud. Sen kom mamman in och översatte. Gurglet betydde:
 
Hej, mormor! Vill du ta hand om oss en stund medans mamma och pappa åker till stan?
Självklart, svarade jag utan att konsultera min man.
 
En kvart senare så satt vi här med två små glada bebisar. Jättemysigt att få ha dem för sig själv en stund.
Maiken sov som vanligt när de kom. Medan jag möttes av två små pigga ögon och ett leende när jag tittade ner i Miliyas vagn. Tog förstås upp henne. Hon låg på soffan och pratade med mig medans jag filade på referenserna till resultatdiskussionen i examensarbetet. Morfar tog hand om Maiken när hon vaknade. Sen blev det lite mat och sova. Vill säga att de skötte sig exemplariskt och jag barnvaktar gärna fler gånger.
 
 
Blir så lycklig när jag ser de här små ansiktena.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare