15 December - Tredje advent

I dag har jag julshoppat med min mamma. Måste säga att hon är otroligt effektiv för sina 78 år. Utan lista och koll på vad hon skulle köpa så hade vi klarat av alla inköpen till barn och barnbarn med respektive samt barnbarnsbarn på 3 timmar. Snabba beslut och så betala. Då går det fort.
 
Väl hemma så fortsatte jag med mitt julstök. Gjorde choklad och apelsinknäck och piffade lite. Nu har jag precis skrivit julkorten. Trots ambitionen varje år att skriva dem i god tid så sitter jag alltid sista dagen. I år har jag i alla fall en dag till godo.
 
 
Vi har också hunnit med att fira tredje advent med lite adventsfika och glögg.
 
När tredje
ljuset brinner vi juleklappar syr

Och mamma/pappa bakar kakor och har ett stort
bestyr

Nu blir det slutet på Kodnamn Lisa innan jag släcker lampan.
 
Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare