De finaste av de fina

Måste berätta om mina fina barn och deras respektive. Tänk att vi har er. Vilken lycka!
 
Som ni vet så har det snöat en hel del på Öland de senaste dagarna och idag har det snöat precis hela dagen. Maken som har problem med en höft var lätt desperat när han hämtade mig på jobbet idag. Hur gör vi med all snön hemma på infarten?
Han bad mig ringa Gurra.
Varför ska jag göra det, svarade jag?
Äh, du har mer tumme med honom.
Ehh, jaha?
Så jag ringde Gurra, men han låg hemma och var dålig. Okej, vi ordnar det sa jag och ringde till Elins sambo Alec.
Jag fixar det när vi kommer hem, sa han.
Skönt med dessa barn som alltid ställer upp.
 
 
När vi en stund senare svänger in på gården så är det skottat och klart. Va, har de redan hunnit hem och skottat också. De var ju i stan samtidigt som oss? Men när vi kliver ur bilen så upptäcker vi spår av tassar i snön och inser att det är Gurras sambo, Malin, som varit där och skottat.
 
Vilka underbara ungar ni är. Vilken tur vi har som har just er. Älskar er alla fyra!
 
Ylva
 
(Tassarna hittade jag här)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare