Lägesrapport

 
Otroligt segt just nu. Är megatrött och har sjukt ont i ena knät? Var kom det ifrån så där omotiverat. Kan inte påminna mig om att jag har gjort något med knät? Nåja, det går väl över. Gnäll, gnäll!
 
Hur som helst igår firade vi makens födelsedag. Tur att jag har mina underbara barn med respektive som hjälper mig att fixa. Vi hade lagt ihop till ett skåp till makens alla samlarbilar. Han samlar på Cheva-57:or i olika tappningar. Har faktiskt en hel del. Tidigare hade han dem i ett väggskåp i hallen, men samlingen växte ur det och när vi renoverade hallen så passade det inte riktigt in så vi satte inte upp det. Sen dess har bilarna stått nerpackade i lådor i källaren, men nu tyckte vi att det var dax att ta fram dem igen.
 
Elin och jag var på IKEA i fredags och inhandlade ett Billyskåp med glasdörrar och glashyllor. Lådorna lyckades vi gömma på vår altan. Maken har inte haft några ärenden dit på hela vintern, men i söndags så skulle han givetvis ut där och rumstera. Snabbt blev han portad med orden att "det där får du göra efter din födelsedag". På förmiddagen igår så var Elin och Malin hemma hos oss och monterade skåpet, satte in bilarna och sen låste de dörren till det rummet där skåpet står. De hann precis ge sig iväg, innan maken som tagit kompledigt kom hem.
När han senare hämtade mig på jobbet så var självklart frågan. Vem har varit hos oss? (färska hunspår i trädgården. Malin har hund) och varför är dörren till gästrummet låst?
 
Ha, ha gissa om han blev överraskad när han fick nyckeln till rummet av mig och upptäckte skåpet....
 
 
Har ni listat ut vad det var jag fick i julklapp, förresten?
 
 
Nu ska jag försöka ta mig igenom ett kapitel i Systematiskt kvalitetsarbete.....zzzzzz...... innan jag somnar.
 
Sov Gott!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anne

Vilken kul present ni kom på! Visst är det typiskt att just när man ska göra något i smyg så ska de kolla på de mest ovanliga ställen...
Hoppas ditt knä värkt färdigt snart och ta det lugnt på jobbet.
Ha det nu bra och tänk inte på mig som ska sola,bada o snorkla ;)
Kram

2013-01-30 @ 22:10:31
URL: http://tristan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare