En semesterdag

Här skrivs det inte mycket just nu, men oj så mycket jag har att göra.
I går satt jag hela dagen på Färjestadens Marknad och sålde loppisprylar. Hade tänkt mig en lugn start och åka ner dit vid 12-tiden, men det fick bli en akututryckning när de plötsligt ringde från Blodgivarcentralen och ville att maken skulle komma dit NU eller medetsamma och lämna blod. Kommer så fort jag kan sa han och kastade in mig och mina lådor i bilen och for iväg. Nåja, bilen hade jag packat kvällen innan så det var bara fikakorgen och kontorskassen som skulle med. Bilen var så full så jag fick sitta med fötterna på kylbagen som stod  på golvet i framsätet. Sen satt jag som sagt hela dagen där och sålde. Hade hjälp en stund av Elin som skickade hem Alec och flickorna att klara sig själva. Senare kom ett par kompisar och hjälpte mig att packa ihop. Maken med sin dåliga höft har man ju inte så mycket nytta av när det gäller sånt.
Vi åkte sen hem till oss och bokade tågbiljetter till vår semesterresa till hösten.
 
 
 
 
Idag skulle maken och jag ta en liten kort tur ner till marknaden vid halv 12-tiden. Klockan var 7 innan jag var hemma igen. Då hade jag varit på marknad, träffat pelargonvän och fått en vildpelargon, ätit glass, varit hos Malin i butiken och träffat praktikanten (min syster), sniffat bebis och matat bebis, träffat svägerska, ätit middag i Arontorp med svärmor, levererat mat till Malin, kört sopor med Malin, hämtat min cykel och till sist luktat på bebisarna igen. Väl hemma blev det lite fix innan Malin kom med fikabröd. Vi hann precis slå upp kaffet och sätta oss innan grabbarna kom tillbaka från sin resa till Grönhögen.
 
 
Och nu blir det Morden i Midsomer.
 
Ha det gott!
Ylva
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare