Behörig lärare


Visst låter det bra. Vad härligt det känns att äntligen vara klar med utbildningen även om det är svårt att ta till sig att man kan titulera sig förskollärare. Var på kalas hos vänner i går och fick frågan vad jag arbetade med. "Jag är förskollärare", svarade jag med stolthet. Det kändes bra att säga det. Ja, jag är stolt och nöjd med mig sjäv över att jag har klarat utbildningen.
 
Under ceremonin hölls flera tal. Bland andar så höll en av de lärare som säkert gjort starkt intryck på de flesta av oss ett roligt och inspirerande tal.
 
 

Dagen idag är en märklig dag. Den är din!
Dagen igår föll ur dina händer, den kan inte få annat innehåll än du redan gett den.
Dagen imorgon har du inte fått något löfte om.
Men dagen idag har du, det är det enda du kan vara säker på.
Den kan du fylla med vad du vill. Använd dig av det.
Idag kan du glädja en människa. Idag kan du hjälpa en annan.
Idag kan du leva så att kanske någon ikväll kan tacka för att du finns till.
Dagen idag är en betydelsefull dag.
Den är din!

Indisk dikt

 
Efter lång väntan fick vi vår blomma och gratulation. Det had skett en miss i mottagandet av anmälningar så minst 20 av de avgående studenterna (bl.a jag och min syster) hade inte kommit med på listan. Därför uppstod en viss turbulens. Men allt löste sig till det bästa.
 
Lite bubbel på hotellrummet tillsammans med syster innan den stora festen på slottet.
 
Nybakad lärare på väg på fest!
 
Menyn: Getost på toast med morotsolja, Ryggbiff med nåt mos och blandade lökar (gav upphov till många skratt) och till dessert chokladtartar.
 
 
Tack till Annika och hennes gäng som hade ordnat det hela så bra.
 
Nu ska jag ta vara på all tid jag får och bara göra roliga saker som att njuta av  barnbarnen.
 
Ha det gott!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare