Det här med trädgård

Jag har alltid gillat att påta i trädgården, men just nu önskar jag att jag kunde skylla på att jag måste plugga :-).
Trädgården är rejält åsidosatt och överväxt på grund av just pluggandet. Våren och sommaren går det väl hyfsat bra att hålla iordning. Men nu.... Allt som ska bäras undan och slängas bort, rensas och klippas....Sonen har lovat att komma och hjälpa mig att bära in möblerna och det tunga. Maken är ju inte till mycket hjälp just nu, men till våren ska han få jobba.
Idag tänkte jag ta mig i kragen och plocka undan och piffa lite på framsidan. Tänkte också röja undan på utealtan så är det bara att bära in möbler sen. Vi lär ju inte sitta där mer i år. Just utealtan är nog det ställe vi utnyttjat mest i sommar. Perfekt sol och skugga under högsommaren och det har funkat bra att ha småbebisarna där också. Och när vi plötsligt var 19 personer som skulle äta frukost här i somras så var den perfekt.  Älskar min utealtan!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare