Ibland undrar jag....

...hur jag tänker.

Jag har massor att göra. Ledig fredag och maken jobbar i helgen så nu ska det bli gjort. Allt det där som står på listan. Fixa altan, putsa fönster, städa, stryktvätten, frösådden, fixet på altan...

Vad gör jag? 

Jag erbjuder mig att vara barnvakt så att Elin kan hjälpa Malin att plantera inför marknaden de skulle vara på idag. 

Vad får jag gjort? 

Ja, inte mycket. Lite disk och vattna blommor, plocka undan medans gullungarna sover. Men vad betyder lite dammråttor?  Dem kan man sparka in under nåt skåp och fönstrena är inte smutsigare än att man kan se ut genom dom. Istället får jag gosa med mina goa gosegrodor. Det betyder mycket mer än att städa och feja. Jag mår bra och får så mycket glädje och energi av dessa små.

Så istället för städ och fix på min lediga dag så umgicks jag med en magsjuk liten 10-månaders unge och hennes syster medans deras mamma fixade blomsterarrangemang. 

På kvällen blev det fredagsmys och tjejkväll hemma hos oss eftersom herrarna var ute och roade sig. 

Jag hade en bra fredag och fick mycket gjort idag istället. All positiv energi fanns kvar. Kontentan av det hela är att det betyder mer att hjälpa och finnas för mina älskade ungar än att ha ett rent och tiptop hem. Städa kan jag göra en annan dag. Dessutom så sken solen idag. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare