Hå hå jaja

Ibland är det ett gissel att man ska vara så noga, eller skit också att jag verkligen la mig i vinn om att vara noga. I vanliga fall brukar jag arbeta lite på fri hand och låta det bli som det blir. Ni vet den där spegelns som snart skulle vara färdig... Fru Friman maskerade mycket noggrant så att det inte skulle komma färg på spegeln, så noga så att det blev en brun rand längst in som speglade sig i spegelytan. Bara att göra om och göra rätt! Fru Friman målar på fri hand och skrapar bort färgen på spegeln i morgon istället. 


Sen har jag även målat klart ett vitt skåp. Måste bara bättra lite runt gångjärnen efter att jag har massakrerat dem med en hammare i mina försök att få dit dörrarna. Förhoppningsvis så kan jag få skåpet på plats innan helgen.
Dessutom har jag äntligen grundmålat ljuskronan som jag köpte på loppis förra sommaren. Bättre sent än aldrig!




Nu ska jag värma upp vetekudden och värma nacken. Den där nackvärken kom tillbaka idag. Och så ser jag ut som om jag har festat i fyra dagar! Har åkt på nåt ögontjofräs. Röda ögon men inget kli eller gegg. Mysko! 

Som sagt, nu intas soffläge med lite fika.

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare