Time flies!

Helgen har gått i ett flygande fläng och det är redan måndag kväll. Veckans längsta dag + Apt är avklarad.
Helgen ja, den har varit bra, rent av fantastiskt bra.
Vi har haft en liten inneboende över helgen.Maikis har sovit hos mormor och morfar för att syrran skulle öva på att sova hela natten utan att äta. Resultat? Nja, men det är nog på rätt väg.
 
På fredagskvällen åt vi middag tillsammans, hemlagad pizza, som var klar när jag kom från jobbet. Sedan drog mor, far och syster hem. Maikis tittade lite efter dem, men inga större bekymmer. Efter en flaska välling och lite gos så somnade hon gott kl.20. Sov sött till halv 8 på lördagsmorgonen. Morfar jobbade så Maikis och jag hade eget mys. Käkade frukost tillsammans och gosade. Gick sen hem till mamma och pappa. Tjejerna visade tydligt att de blev glada att träffas igen.
 
Sen blev det shopping och loppisrunda med några små fynd. På efterrmiddagen fick jag en liten stund för mig själv och kunde jobba med mitt måleriprojekt. Spegel snart klar. Senare kom Maikis med familj och vi upprepade samma procedur som på fredagskvällen. Den här natten blev dock lite oroligare. Även om Maikis sov hela natten så pep hon och tappade nappen några gånger. Mormor sov dåligt och klockan halv 6 fick det bli en flaska välling så att vi fick sova en stund till.
Maikis blev kvar till kl.3 så vi hann både mysa, städa(jag fick hjälp med dammsugningen = dammsuga med barn på armen eftersom hon är rädd för dammsugaren), äta lunch, sova middag, fika och umgås med mormor och morfars bästa vänner.Sen kom mamma och pappa.
 
Helgen avslutades med grillning i Arontorp hos Gurra och Malin. Gott! Vädret var faktiskt så bra och varmt så att vi kunde sitta ute. En stund på lekplatsen hanns också med innan fikat.
 
 
Sen kan man ju fundera på vilka som hade roligast....
 
 
Nu har som sagt även måndagen gått. Den har bara bestått av arbete eftersom vi hade Apt så var jag inte hemma förrän halv 8. Det blev lite mat och soffläge. Snart dax att uppsöka sängen. Mormor är trött. Det tar på krafterna att ha småbarn när man inte är van. Men så mysigt det är. Jag är så glad att jag har mina barn och barnbarn, allihop!
"Om jag hade vetat att det var så roligt med barnbarn så hade jag skaffat dem först"
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare