1 December

 
 
Nu börjar nedräkningen och jag tänkte försöka mig på den traditionella bloggkalendern. I december brukar jag ju lyckas hålla igång bloggen.
 
Den gångna helgen har innehållet mycket. Otroligt att man kan hinna så mycket på en helg. Jag började med semester torsdag och fredag för att måla om vardagsrummet. Det gick som en dans och var klart redan på torsdagen. Sen följde adventsstädning, fönsterputs, fram med stjärnor och ljusstakar. Ja, det snurrade på bra. Hade bokat klippning på fredagseftermiddagen, behöver ju piffa till utseendet i bland också. Tog sedan hand om tvillingarna medans deras mamma var hos frisören. Vi tog en liten promenad och var hos Malin och hämtade en julamaryllis.
 
Sen blev det inte som jag tänkt!
Hamnade på akuten med maken som ramlat på jobbet och slagit i axeln. Fick således tillbringa fredagskvällen på akuten. Jag som tänkt låna hem Maikis för att hennes syster som haft feber skulle få lite lugn och ro. Nu är det ingen fara med maken, lite blåslagen och eventuellt en flisa från ledskålen i axeln som måste opereras bort, men det ska väl gå bra.
 
På lördagen däremot fick vi låna Maikis då hade även mamman insjuknat. När vi sitter där och äter middag med den lilla loppan så upplever jag plötsligt en tidsresa bakåt i tiden. Så här hade vi det för 25år sedan! Då var Elin 1,5 år. Häftig känsla! Skillnaden är väl den att jag är mer tillåtande och avslappnad nu och det får man väl vara som mormor.
 


Helgen avslutades med adventskaffe hos bästa vännerna.
 
Gillade den här istället för den traditionella. Lånad från se ovan.



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare