Tulpaner och kåldolmar


I dag har jag bjudit familjen på kåldolmar. Blev så sugen när jag såg att vitkålen var billig. Så idag fixade jag ett lass med kåldolmar och bjöd hit mor och far, barn och barnbarn. Hade för säkerhets skull gjort biffar också ifall barnen inte gillade kåldolmar, men det var inga problem. De åt med god aptit. Kan säga att både kåldolmar och biffar försvann från faten

..


Och då var det tulpanerna. Köpte en vacker bukett tulpaner hos Malin på Färjestadens Blommor och Små blad på Tulpanens dag i torsdags. De står fortfarande lika fint. 


Idag  fick jag ytterligare en bukett från samma ställe av sonen och Malin. Visst är det fantastiskt att ha en florist med egen blomsteraffär i familjen.



Kommentarer
Postat av: Anne

Mums för kåldolmar! Jag är alltid för lat och gör en kålpudding istället ;)
Njuter också av en vacker bukett tulpaner från Färjestadens blommor och små blad. De är vita med lite lime o lite fransiga, oerhört vackra!!

2015-01-18 @ 19:39:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare