Lite fix

I år har det tagit ovanligt lång tid att få ordning på vår inglasade altan. Började iofs i god tid, men sen blev det kallt och det gick i stå. Halva altan har varit skurad och klar i ett par veckor och nu har jag äntligen skurat den andra halvan. Återstår bara lite småfix. Det är i alla fall skönt att vi kan vara där utan att riskera att nåt rasar över barnen. 

En röd damejean som så jag småningom ska stoppa en ljusslinga i (om jag hittar den).


Några vildpelargoner.


Köpte gamla "silverfat" på loppis för några veckor sedan. Tänkte spraylacka dem med kopparfärg och använda dem som ljusfat.





Måste också säga att jag är supernöjd med mitt "nya" marmorbord. 





Den gamla bänken som åkte ut på utealtan för några år sedan har,  trots dubbla lager båtlack, fått en ful skiva. Hittade denna självhäftande plast på Bauhaus (den var slut på Ullared 😄) och fixade lätt som en plätt ett nytt bord.

Nöjd med min helg lutar jag mig tillbaka i soffan och ser fram mot en vecka med en extra ledig dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare