Att fynda

Då menar jag inte bara att köpa billigt utan mer att hitta saker man gillar. Sånt som man bara tycker om. I lördags gav jag mig ut på shoppingtur tillsammans med Elin. Efter en avstickare till Elins jobb, Stensö Hembageri, för att inhandla semlor till dagens fika for vi vidare mot Stadsmissionen. Ibland hittar man något och ibland tittar man bara. Idag hittade jag.


Fyra portionsskålar från Eda glasbruk, två små kristallskålar och en servettring i glas från Lindshammar glasbruk. Alltihop för 50kr. Nöjd! Dessutom fyndade Elin leksaker till barnen, en cykelsadel till dockan till Maikis och en bok om dinousarier till Millis samt en kulbana. Nöjda lämnade vi Stadsmissionen med våra fynd innan vi hann bli indragna i det gräl som uppstod om en TV. 


Väl hemma vart flickorna supernöjda med sin presenter som sammanlagt kostade 15kr. Maikis var mest bekymrad över att dockan behövde en cykelhjälm. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare