Dagens rätt

Torsdag och dags att handla. Jag brukar åka och handla tillsammans med min dotter. Inte bara att det är trevligt utan vi gör också en insats för miljön. Kör med en bil istället för två. Den senaste tiden har tvillingarna fått följa med och handlingen har blivit en rolig utflykt. I går var vi som vanligt iväg och allt gick bra. I bilen på vägen hem utspelar sig följande samtal:

Maikis: Mamma, vad ska vi äta?

Elin: Vi ska äta hemma.

Maikis: Jag menar vad ska vi äta?

Elin: Pizza

Maikis: Va!

Elin: Pizza.

Maikis: Va!

Nu tröttnar Elin och svarar: Vi ska ha snigelslem och äppelskrutt.

Maikis: Jaha! (Självklar maträtt, eller hur?)

Fortsätter sen: Mormor, vad ska du ha för mat?

Jag: Funderar på snorkråkor och pasta.

Maikis svarar upprört: Men mormor det kan man ju inte äta. Det är äckligt!

Snigelslem var ok, men vid snorkråkor gick tydligen gränsen.

Man har alltid roligt tillsammans med dessa godingar.

 
 (Det här kortet är taget innan damerna fick tag på en sax och kortade sina frisyrer rejält :-) )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare