Hål i öronen

Förra helgen hade jag äran att få följa med och ta hål i öronen.
Maikis har laddat för detta länge medan Mia varit mer tveksam. Dealen var att simskolan skulle avslutas först och förra måndagen var sista simlektionen. Så på lördagen var det dax.
Jag hämtade tjejerna och deras mamma kl. 9.30. Maikis hade då stått färdigklädd i hallen i en kvart. Kl. 10 steg vi in på Smycka i Kalmar. En halvtimme för tidigt, men det gjorde inget. Kvinnan som tog håll i öronen var mycket pedagogisk och lugn. Förklarade noga för Maikis vad hon gjorde och vad hon skulle göra och Maikis lyssnade noga. Hon valde örhängen, lila pluppar och de var så klart slut så hon fick välja om och det blev rosa blommor.  Under tiden som de tvättade och donade så valde Mia och jag örhängen. Hon valde likadana som Maikis fast blå. Sen var det dax att ta hål. Båda på en gång. Ungen ryckte inte ens till när örhängena sköts på plats. Mormor är imponerad! "Det gjorde bara lite ont, sa hon" .

Sen var det Mias tur. "Nja, inte just nu. Jag väntar nog lite" Hon behövde fundera och bearbeta det hon såg lite till. Kvinnan som tog hålen på Maikis förstod detta så Mia fick också en sån påse som Maikis fick när hon klarat av att ta hål. Den innehöll klubba och ballong. Så Mia var nöjd hon också.

Innan vi gick så fick Maikis välja ett par örhängen till som mormor köpte.

Sen vart det lite shopping och det viktigaste av allt fika innan tjejerna och deras mamma blev upphämtade för att fara på kalas. Själv åkte jag hem och planterade om pelargoner.


(null)

(null)


(null)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare