Host, host...


Precis hämtat mig från den segaste magsjukan ever. Inte så att jag spydde och mådde illa utan det var svårt att få ordning på magen. Så ont i magen i en hel vecka. Men så i helgen mådde jag finemang och tänkte att nu är det över. 

Men i går morse började jag hosta och det blev värre och värre. Vaknade med hosta och förkylning i morse, men tänkte att det är nog inte så farligt. Jag jobbar. Men plötsligt gick inte kranen i näsan att stänga av och huvudet började kännas lite luddigt. Beslöt mig då för att ta jobbet med mig hem. Då kan jag snora, hosta och nysa som jag vill. Kom hem tog fram febertermometern. Den landade på nästa 39 grader. Så det blev febernedsättande, hostmedicin och soffläge. Läste lite facklitteratur för att utnyttja tiden, men snart föll ögonen igen och jag somnade. Sov en god stund innan maken kom hem. Nu är det dags för lite medicin igen och frossa lite under en filt 🤒

Träffade mina godingar när jag sprang in på affären på vägen hem för att inhandla något att äta. Sa till Maikis, som nyligen haft hög feber.
- Maikis, det är ditt fel att jag är sjuk.
- Nä, du mormor, det var du som pussade på mig när jag var sjuk.
- Så du menar att jag får skylla mig själv?
- Japp!

(null)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare