Oj, hur blev det nu

Jag har tagit ledigt torsdag och fredag för att ha lite påsklov med trollen. Vi pusslade lite för att de skulle få vara lediga från fritids och förskola. I går hade vi en lugn och skön dag som började med sovmorgon och långfrukost. Ja, det är sovmorgon när barnen sover till kl.8. Sen var det utelek för hela slanten. Kolla om rådjur och detektivbyrå i lekstugan. Vi skulle fixa en skylt till detektivbyrån men hittade inget bra att skriva på. Vi väntar tills morfar kommer hem. Han har nog nån bräda vi kan använda.
 
Men morfar kom inte hem. Han blev inlagd på sjukhuset (inte Corona) och har idag körts till Linköping för operation akut. Näthinneavlossning. Fortsättning följer.
 
Men jag har ju som sagt sällskap ändå. Lillstumpan var jättelycklig för nu fick hon sova i morfars säng hela natten. I vanliga fall får hon somna där och flyttas sedan över till sin madrass. 
 
(null)
 
Detta började jag skriva i torsdags. Nu är det söndag och jag sitter utanför sjukhuset och väntar på maken som kollar trycket i ögat. Han blev opererad i Linköpings i fredags och kom hem samma dag. Allt har gått bra och nu är det ögondroppar och ta det lugnt som gäller några veckor. Det värsta är nog att han måste vara hemma och inte får köra bil 😂
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare