Pepparkakor

Snart dax att baka pepparkakor. Eller inte...
Vi har som tradition att baka pepparkakor den första lördagen i december. Mamma, Elin och jag brukar baka tillsammans. Det har vi gjort sedan Elins första jul. Nu mera brukar det vara Elin och mamma som bakar och jag passar ugnen och fixar lite julgodis. Elin brukar också hinna med att baka Lussekatter åt mig. Det går ju så fort när hon gör det och bra blir det också. Har man en egen bagare/konditor så ska man väl utnyttja det =). Hon har lovat att baka Macarons eller Makaronis åt mig också. Recept finns på Recept.nu.

När jag surfade runt hittade jag denna sida, Formina och blev helt frälst. Måste ha!!


Bild lånad från http://formina.se/

Helgen har gått fort. Har hunnit med en massa fix i köket.
I gårkväll var vi på fest hos en arbetskamrat till maken. Mycket trevligt. God mat och mycket prat. Det var första gången jag var hemma hos dem och jag måste säga. Så fint!!! Ett vackert renoverat 1700-tals hus. Mycket smakfullt.
Jag vet att du läser detta, Ylwa, och jag måste säga att jag är imponerad. Så vackert! Måste få komma dit igen och gå en ordentlig husesyn ;-).

                                                                                 Bilder: ©Ylva


bye2/Ylva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare