På lingonröda tuvor...

På lingonröda tuvor och på villande mo
där furuskogen står och susar
susilull och susiulo
Där kan du se dem en och en
och stundom två och två
på lingonröda tuvor komma dansande på tå.

                                      (Flickorna i Småland med Göingeflickorna)



                                                                                 Bilder: ©Ylva

Nu har jag frusit in 5 kg lingon. Jag har visserligen inte plockat dem själv men jag vet att de är plockade lokalt på en plats nära mig.
Det är gott att ta upp en påse och koka lingonsylt när man behöver det. Och det är ett måste i den här lingongalna familjen. Vi äter lingosylt till nästan allt.

Godnatt!

bye2

/Ylva

Kommentarer
Postat av: Carina - inspirera

Åh, vilka härliga bilder! Lingon det är gott det!

Kramen.

2011-08-26 @ 12:42:18
URL: http://inspirera.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare