Annorlunda kroppkakor

eller Vad gör man inte för barnen

Idag har vi varit på ett mycket trevligt födelsedagskalas hos svågern. Han bjöd som vanligt på Kroppkakor som han kokt själv. Mycket gott!


Nu är det ju så att en del av våra bortskämda barn av någon underlig anledning inte äter kroppkakor. Bl.a min dotter äter helst inte denna maträtt, medans hennes sambo gillar den. Hennes snälle morbror hade gjort baconinlindad kycklingfilé med potatisgratäng till henne. Där fick han några pluspoäng till. Å andra sidan så hade Elin gjort Schwardzvaldstårta till honom.
Till sin egen dotter eller tillsammans med henne hade han gjort färgade kroppkakor. Vet inte vad jag tyckte om det. De såg inte helt aptitretande ut.

                                                                                 Bilder: ©Ylva



För er som undrar så mår Gurra bättre. Det går framåt. Han är sjukskriven några veckor så att det ska läka ordentligt, men han räknar redan ner tills han kan börja jobba igen.

Sov Gott!

bye2

Kommentarer
Postat av: Carina - inspirera

Oj, så frestande! Kroppkakor är ju bland det bästa jag vet...men det var länge sedan nu!

Men jag väljer inte de färgade ;)

Ha en underbar dag.

Kramen.

2011-02-28 @ 07:10:05
URL: http://inspirera.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gästbok och besöksräknare